De maritieme industrie is één van de breedste sectoren waarin GTLL opereert. De wensen en verlangens zijn zeer specifiek in de wereld van offshore, jachtbouw en scheepsbouw. Vandaar ook dat specialisme een keiharde vereiste is om de maritieme sector zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. GTLL heeft de afgelopen decennia veel kennis opgedaan en knowhow binnengehengeld van en voor de maritieme industrie.
Neem bijvoorbeeld maritieme elektrotechniek: de stroom aan details waarmee we rekening moeten houden als we voor deze tak graveren en laseren is ongekend. Geen man overboord; GTLL heeft een zee aan mogelijkheden als het gaat over het bedrukken en frezen van coderingsplaten, typeaanduidingen, logo’s en andere visuele kenmerken die waterbestendig zijn én blijven. Zelfs onder de meest extreme condities.
Verregaande graveer- en lasertechnieken staan aan de basis van een hufterproof resultaat. Bovendien zijn duurzame materiaalsoorten (RVS) heilig in de nautische branche. Terwijl het gros van de scheepvaart de kwaliteit en degelijkheid als uitgangspunt neemt, ligt dat in de jachtbouw net even anders: hier heeft het optische aspect een groot aandeel in de keuzes die worden gemaakt. Uitgesproken, verfijnd, groots of juist super chic: bij GTLL komen we de meest unieke verzoeken tegen.
Maritiem is een verzamelnaam voor alles wat met de zeevaart te maken heeft. Kortom, een breed begrip waarbij geen aanpak hetzelfde is. Deze maatwerk productie en dienstverlening zorgt voor een heuse golfbeweging op onze werkvloer: machines en mankrachten worden naadloos afgestemd op elke aanvraag uit de maritieme industrie. We leveren onder andere exclusieve front- en bedieningspanelen voor even exclusieve (super)jachten. “The sky is the limit” op maritiem gebied. In het bijzonder bij GTLL. Waarmee kunnen we u van dienst zijn?
Denken we aan offshore, dan denken we aan al het werk dat langs kustgebieden plaatsvindt. Kustwateren zijn vaak het middelpunt van de industrie. Er wordt gewerkt met rauwe materialen die niet terugdeinzen voor (extreme) invloeden uit het zeewater. Aan GTLL de taak om graveer-, laser- en freestechnieken te leveren die elke vorm van visuele uiting blijvend maken. In de offshore mag de focus geen moment verslappen.
De meeste graveertechnieken, coderingsplaten en geprinte panelen zijn onderhevig aan slijtage. Bij GTLL niet: wij zijn offshore-ready. Dit betekent dat de producten bij uitstek geschikt zijn voor intensief gebruik en meer dan dat: in de maritieme industrie kan het er immers behoorlijk ruw aan toe gaan. Daarom zijn wij optimaal voorbereid.
Groter is niet altijd beter? Daar denkt menig jachteigenaar heel anders over. In de wereld van luxe boten en superjachten telt elke extra meter dubbel zo sterk. Maar wat is al deze pracht en praal waard als de basis niet deugt? GTLL voorziet de meest exclusieve jachten van degelijke details. Ook de meer functionele (vracht)schepen kunnen bouwen op ons specialisme: laser-, frees- en graveertechniek specifiek bedoeld voor al het groots dat te water gaat.
In de jachtbouw draait het vaak om zien en gezien worden. Op dat laatste ligt ook onze focus: we creëren hoogwaardige typeplaten, logo’s en badges voor boten en schepen van formaat. Wat ons betreft kunnen onze klanten nooit te veel opvallen; soms voor de show, meestal voor hun eigen veiligheid. Vandaar ook dat de scheepsbouw ons al jaren blindelings weet te vinden.
Op zee zijn we kwetsbaarder dan aan land. Daarom legt GTLL aan boord de lat extra hoog als het over betrouwbaarheid gaat. De wereld van de maritieme elektrotechniek is de afgelopen jaren in een stroomversnelling geraakt. Wij gaan 100% met deze stroom mee, door kwalitatief hoogwaardige graveer- en freestechnieken toe te passen.
Nautiek omvat alles dat met scheepvaart en zeevaartkunde te maken heeft. Op het water zijn betekent weg van alles. Of toch niet? Elektrotechniek zorgt ervoor dat we niet alleen de boot of het schip onder controle houden, maar hiermee wordt ook de verbinding met de rest van de wereld gelegd. Communicatie is alles, en dus mag onze discipline niet ontbreken in de maritieme sector.